Elementor #6044

Sales Binnendienst IT aangenomen voor Cumulus IT

Sollicitanten
1
Weken campagne
1
Sollicitanten op gesprek
1
persoon aangenomen
1

Sales Binnendienst IT

Cumulus IT in Veldhoven was op zoek naar een enthousiaste Sales specialist die verantwoordelijk zou worden voor de interne vraagstukken (binnendienst). Cumulus IT is gespecialiseerd in online IT-oplossingen via Microsoft 365 en was op zoek naar iemand met de ambitie om door te groeien naar accountmanager.

Hoe hebben we het aangepakt?

Stap 1: Vacaturecampagne

Twee medewerkers van inQdo zijn op het kantoor van Hupp in Tilburg langs gekomen om het gewenste profiel te bespreken. De vacature is vervolgens geschreven op basis van dit gesprek. Daarbij is rekening gehouden met de doelgroep door de juiste werkzaamheden, functie-eisen en voorwaarden uit te lichten.

Daarnaast is zorgvuldig nagedacht over de juiste tone-of-voice om de beoogde doelgroep aan te spreken.

Deze vacature is breed uitgezet op alle belangrijke Nederlandse jobboards. Zowel algemene, als niche IT sites. Bovendien wordt in de vele advertenties en berichten verwezen naar de vacature.

Stap 2: Social Media

Als tweede stap is er een uitgebreide gerichte campagne gelanceerd met betaalde advertenties op Social Media. Hierbij hebben we gekozen voor Facebook, Instagram, en Pinterest.
De keuze voor deze platformen werd gemaakt vanwege de junior functie, waardoor sollicitanten met diverse achtergronden en ervaringen konden matchen.
Via deze kanalen is aanzienlijk, wat zeer efficiënt is voor een rol als deze. Hierdoor hebben we een aanzienlijk aantal sollicitanten ontvangen via deze kanalen.

Stap 3: Opvolgen

Onze Recruitment Consultant ontvangt alle sollicitaties, voert gesprekken met de sollicitanten en selecteert de beste kandidaten voor een gesprek bij inQdo. De procedure duurde iets langer dan normaal, door de hoeveelheid sollicitanten en de gesprekken die met alle sollicitanten zijn gevoerd. Doordat we nauw contact hebben gehouden met onze kandidaten, heeft inQdo alle interessante kandidaten uitgebreid kunnen spreken. Uiteindelijk is de beste kandidaat geselecteerd, en een plek aangeboden in het team! Ook zijn er sollicitanten uit de campagne geënthousiasmeerd voor andere afdelingen binnen inQdo. Daaruit is tevens een succesvolle match ontstaan! Deze kandidaat zal binnenkort starten in het Support Team bij inQdo.
“We beschouwen het team van Hupp als collega’s die daadwerkelijk met ons meedenken om ons geweldige team uit te breiden met collega’s die goed bij ons passen. Samen hebben we een campagne gelanceerd, vervolgens de resultaten geanalyseerd en geleerd voor toekomstige inspanningen. Ze hebben ons de essentie van conversie bijgebracht en hoe we onze materialen daarop kunnen afstemmen. Op die manier werd de campagne echt van ons. Hupp heeft ons een kijkje gegeven in werving en adverteren en wij konden precies vertellen wat we nodig hadden voor onze teamuitbreiding. We hebben samen gejuicht toen het begon te werken: we kregen de views en reacties waarop we hoopten. En het resultaat mag er zijn. Uiteindelijk hebben we niet alleen de persoon gevonden naar wie we op zoek waren, maar we hebben zelfs een tweede sollicitant kunnen plaatsen in een ander team! Beiden zijn al begonnen en we zijn nog altijd enthousiast.” 

Oscar Thomas

Manager business line integration - inqdo

Zij gingen je voor

Onze partners

Wordt het volgende succesverhaal die van jou?